Har du lyst til at arbejde med dine hænder, krop og sanser i et værksted, så er PGU måske noget for dig?

På PGU – som står for Produktionsgrunduddannelse – laver du produkter til rigtige kunder på et af skolens mange forskellige værksteder. Her bliver du en del af et fællesskab, hvor alle bidrager på forskellig måde i et forpligtende arbejdsfællesskab. Du lærer fra dig, og andre lærer af dig. Det kalder vi sidemandsoplæring. På PGU kan du lære et nyt fag at kende, eller fordybe dig i det du brænder for.

På PGU har alle dansk og matematik, da de to fag indgår som en naturlig del af at løse arbejdsopgaverne på værkstedet. F.eks. skal man i køkkenet gange en opskrift op for at kunne bage boller til hele skolen, og på medieværkstedet skal man måske skrive en tekst til kundens brochure.

På FGU-Skolen Øst vælger du at gå på et værksted inden for et af de faglige temaer, som den enkelte skole tilbyder.

Faglige temaer på FGU-Skolen Øst
Produktionsgrunduddannelsen (PGU) tilbyder i alt 12 forskellige temaer.
På FGU-Skolen Øst tilbyder vi i øjeblikket 9 af dem.
Klik herunder for at læse om de enkelte temaer.
(Vi udbyder endnu ikke dem med med sort baggrund)

PRØVE:

De elever der afslutter på FGU på niveau 3 har mulighed for at afslutte med en prøve.

Prøveformen kan være forskellig fra værksted til værksted. Det kan enten være en praktisk prøve over 1 dag, en praktisk prøve over flere dage eller en portfolio-prøve.

Uanset prøveform, så handler prøven om at præsentere de produkter, du har arbejdet med og samarbejdet om.

Prøven afsluttes med bestået/ikke bestået.

FGU Høje-Taastrup,
Rugvænget 7,