Kan du lide at være en del af en arbejdsplads, så er EGU måske noget for dig?

På EGU – der står for Erhvervsgrunduddannelse – har du mulighed for at blive en del af en arbejdsplads, møde ind i en virksomhed og have kollegaer.

EGU er individuelt tilrettelagt og fleksibel, og tager afsæt i netop din uddannelsesplan.

Du er ca. 2/3 i virksomheden og 1/3 på FGU-Skolen eller i øvrige kursusforløb, der styrker dig i dit fag og i din faglighed.

Du kan f.eks. være i praktik på et lager, i en butik, en produktionsvirksomhed, en børneinstitution eller et helt andet sted. Du aftaler med din vejleder, hvilken slags virksomhed, du skal have din praktiske uddannelse i.

Når du er på skole eller på kursus, er du sammen med andre EGU-elever, og måske også andre elever fra de andre spor i FGU.

Noget af din skoleuddannelse er tilrettelagt som korte kurser eller certifikater. Det kan f.eks. være et hygiejnekursus, et gaffeltruckkursus – eller måske at du skal tage et kørekort, som en del af din uddannelse?

Vejleder EGU:

Christina Grønning, 21 48 01 92, cgr@fgu-skolen.dk

Hør vejlederne fortælle om EGU i filmen herunder:

Prøve:

De elever der afslutter på FGU på niveau 3 skal til en praktisk prøve.

Prøveformen kan være forskellige inden for de faglige temaer. Det kan enten være en caseprøve over 1 dag, en caseprøve over flere dage eller en portfolioprøve.

Uanset prøveform så handler prøven om at præsentere de produkter og det du har arbejdet med i virksomheden.

Prøven afsluttes med bestået/ikke bestået.